12 Haziran 2012 Salı

Bir genç kızın gizli defteri serisi / İpek Ongun

Kendi harçlığımla aldığım ilk kitaptan, önceki yayınlardan birinde bahsetmiştim. Madem geçmişten başladım bir tane daha geçmişten gelsin tabi bunlar bugünlere kadar da gelen kitaplar. İpek Ongun'un Bir genç kızın gizli defteri serisi ne heyecanla okurdum bir yenisini ne heyecanla beklerdim. Çok çok güzel bir seriydi o zamanlar genç kızlar arasında. Şimdi çok fazla seriler var, gençlere yönelik çok daha fazla kitaplar var. O kadar çok var ki hangisini önce alacağını şaşırtacak kadar çok ve bu çok güzel bir şey.

Kitabın kahramanı Serra, boşanmış bir ailenin kızı. Annesiyle beraber yaşıyor ve her ne kadar anne ve babası boşanmış olsa da diğer aile bağları çok kuvvetli. Sık sık ziyaret ettiği babaannesi, anneannesi ve dedesi, teyzesi ve onun ailesiyle aralarında geçen dayanışma hayran kalınmayacak gibi değil.

Serra'nın da her genç kız gibi problemleri, kendiyle barışamama halleri, sevda durumları var. Bankacı olan annesinin tayininin İstanbul'a çıkmasıyla sarsılacağını düşündüğü yeni yeni toparlamış olduğu hayatı, sarsılmaktan öte daha güzel bir hal alıyor, her ne kadar problemler ve yanlış arkadaş seçimleri başta kendisini yıpratsa da sonra yolunu buluyor. Serra'nın olgunluğu seçimlerini danıştığı, rüyalarında buluştuğu Cosby babası beni çok etkilemişti ayrıca benim gibi kitap sevmesi, aralarda ki hediyeleşmeler, gezmeler de çok hoşuma gitmişti. Etkileyenlerden biri de denize bakan iki katlı, beyaz, müstakil evleri, mutfaklarının önünde ki kiraz ağacı bunların hepsi gözümün önünde canlanırdı, ya orta hazırlık ya da orta birinci sınıftaydım o zamanlar.

Daha sonra bir çok şey yaşanıyor Serra'nın hayatında ihanetler, aldatılmalar, bocalamalar,başarılar, eş seçme yolunda ilerlemeler resmen onunla beraber bizde büyüdük. Derken evlendi vs.. açıkça anlatmıyorum tabi. Her kitap birbirinden harikaydı ta ki son kitaba kadar. İpek Ongun gençlere Atatürk'ü anlatmak istemiş olabilir doğrudur anlatmak isteyebilir, güzelde bir yöntem bir hikayenin içinde anlatmak, akılda daha çok kalır. Ama bunu başka bir hikaye de anlatsaydı. Aysun diye bir genç kızı getirdi bu hikayeye İstanbul'u gezdirdiler, tarihimizi anlattılar ona karakterler. Ben beğenmedim açıkçası, başka bir kitap olarak bakınca güzel tabi ama bizim orada aradığımız Serra karakteri ve yaşadıklarıydı. Son kitap hayal kırıklığı oldu benim için. Ben sevdiğim kitaplar kalın olsun isterim ince ise üzülürüm ne anlatacaklar incecik kitapta diye ama son kitapta yani ''Ya Sen Olmasaydın'' da ilk defa sevindim ince diye.

Ama bu seriyi herkese daha çok genç kızlara ve genç hissedenlere tavsiye ediyorum. 9 tane kitaptan oluşuyor. Devam yazar mı İpek Ongun bilemiyorum.

Not: Resmi bulanık çekmişim yayınladıktan sonra fark ettim :)

14 yorum:

  1. ÇOK SAĞOL .ÇOK GÜEL YAZMIŞSSIN .BENDE KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM BENDE HER KİTABI ÇIKTIKCA HEYECANLANIR GİDER ALIRIM HATTA BİR TANESİNİ FUARD İPEK ONGUN'A İMZALATMIŞTIM


    Bende bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Ne güzel, kitabın yazarının imzasını taşıması daha bir anlamlıdır sizin için.

    YanıtlaSil
  3. bu serinin ilk 4 kitabını ortaokul yıllarımda okumuştum ben de. o kadar sürükleyiciydi ki 1-2 günde bitirirdim. serra ile hemen hemen aynı yaşlardaydık ve çok samimi geliyordu anlatılanlar. şimdi hatırlayınca gülümsedim:)

    YanıtlaSil
  4. @pespembe Okuyup da sevmeyen yoktur sanırım, çok güzel bir anlatımı var :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben de İpek Ongun un akıcı anlatımını beğenenlerdenim...

    YanıtlaSil
  6. @Gülce'nin annesi Yeri başka İpek Ongun'nun :)

    YanıtlaSil
  7. ewet ipek ongun kitapları çok güzel kitabı okurken kendimi kitaptaki karakterlerin yerine koyuyorum ayrıca ipek ongun kitapları çok sürükleyici bir kitap bu kitabı okuyan insanda bir etki yaratıyor bir genç kızın gizli defteri serisini okumayı çok istiyorum ama serinin 2. kitabını bulamadım

    YanıtlaSil
  8. Şimdi kitaplar yeniden basılmış yeni kapaklarını çok beğendim. Mutlaka bulursunuz, gençlik kitapları bölümünde oluyor genelde, her yer de vardır da büyük d&r lar da mutlaka vardır :)

    YanıtlaSil
  9. Oooo burda güzel bir kitap bloğu varmış..:)) Hemen gördüm geldim.. :))
    Artuık ben de bloğunuzun yakın takipçileri arasındayım.. Tanıştığımas memnun oldum. siz de benim daha bebek miniminnacık bloğuma gelirseniz çok çok memnun olurum..:))
    Teşekkürler selam ve sevgiler...:))
    http://kediminhobidefteri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim, çok memnun oldum :)

    YanıtlaSil
  11. kaç kitabı var??

    YanıtlaSil
  12. yalnız bunun 10. seriside çıkmış taşlar yerine otururken die haberiniz olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet .Bende kitap evindeyken görmüştüm .Şimdi bu serinin 6.kitabını okuyorum .Daha sonra onu da alıcam

      Sil
  13. Arkadaşımızın da dediği gibi bu serinin 10.kitabıda çıktı

    YanıtlaSil